31 augustus 2006

Jan Braeckman (20ste plaats)


Jan Braeckman (1962). Ik heb sociologie gestudeerd, werk in de cultuursector, en woon in de buurt van het Sint-Jacobsplein. En ik ben een holebi-kandidaat.

Boeken
Ik hou van Toni Morisson, Coetzee, V.S. Naipaul, Salman Rushdie, Robert Musil, Gao Xingjian en heb onlangs met veel plezier The Corrections van Jonathan Franzen gelezen. En ik heb Proust doorstaan!

Muziek is voornamelijk jazz en klassiek: Coltrane, Miles, Monk, Shirley Horn, Mingus, Sarah Vaughan. Klassiek is Webern, Schubert, Chausson, maar ook polyfonie, nieuwe klassieke muziek - een allegaartje kortom. En Bowie is mijn sentiment.

Voor de rest hou ik van bijzonder veel films, niet echt gebonden aan de regisseurs. Ik ga te weinig.

Citaat
Omdat ik geen gedicht kan citeren krijg je twee citaten:
"common sense, that most fallible of guides", Richard Sennet. En de blijver: iedereen heeft het onvervreembare recht op "Life, Liberty and the pursuit of Happiness", Declaration of Independence, 4e juli 1776.

Wat wens ik voor Leuven:
- Veel straten, pleinen en verkeersroutes doorheen de stad waar voetgangers en fietsers de norm zijn bij de planning ervan, de aanleg en het gebruik.
- Veel meer gezinsvriendelijke woningen in stapelvorm met veel aandacht voor samenlevingsvormen op kleine schaal (en een daling van het aantal al te smalle rijtjeshuizen)
- Milieuvriendelijk openbaar vervoer dat gepland wordt op het niveau van de stadsregio Leuven en daardoor bereikbaarheid en bewoonbaarheid van het stadscentrum combineert.

Waarom is een Groene! stem een goede stem voor Leuven?
Kiezen voor Groen! is een heldere keuze. Groen! durft gaan voor trendbreuken in de lokale samenleving. Is de beste stem om de kans op een progressief bestuur in Leuven te verhogen.

Geen opmerkingen: