07 oktober 2006

Fatiha Dahmani (1ste plaats, lijsttrekster)


Persoonlijke gegevens

Ik ben een 40-jarige Vlaamse vrouw van Marokkaanse afkomst. Ik woon reeds 38 jaar in het Leuvense. Van opleiding ben ik sociaal verpleegkundige. Ik ben gehuwd en mama van 4 kinderen.

Je favoriete boek, CD, film, citaat

Boek: Ik lees graag alles van Pieter Aspe.
CD: Phil Collins, Joe Cocker en Marco Borsato
Citaat: “Belangrijke mensen zijn mensen die zichzelf niet belangrijk vinden.”

Wat is je wens voor de kinderen van Leuven?

Waar ik van wakker lig, is dat de kinderen veilig met de fiets of te voet naar school en naar andere plekken kunnen gaan. Ik hoop ook dat ze op een gezonde manier kunnen opgroeien. Ik hoop ook dat ze de natuur kunnen ontdekken, zonder daarvoor naar een andere regio te moeten.
Welk project of voorstel zou je graag realiseren in Leuven?

Kindlinten. En ook de tram. Dat blijft een droom van mij, waarvan ik hoop dat die ooit werkelijkheid wordt. Dat kansarmen en mensen die het moeilijk hebben de kansen krijgen om zich te integreren in onze maatschappij.

Waarom is een stem voor Groen! een goede stem?

Groen! stemmen is stemmen voor de mensen, voor het milieu en voor verdraagzaamheid.

Mijn mailadres en mijn blog

Geen opmerkingen: