05 oktober 2006

Klaas Delrue (4de plaats)


1. Persoonlijke gegevens:
Ik ben net 30 jaar en woon sinds enkele jaren in Kessel-Lo. Ik werk halftijds voor Groen! Vlaams-Brabant, en een steeds groter deel van de andere helft van mijn tijd gaat naar Yevgueni (een Vlaamse, Nederlandstalige groep waarvan ik de zanger ben).

2. Je favoriete boek, CD, film, citaat
Boek: Mexico ’86 van Leo Vanderelst, en het nieuwe -nog te verschijnen- boek van François Cauliez. Film: iets recenter "Constant Gardener. Aller tijden blijft "The Big Lebowski" één van mijn favorieten. CD : The Bigger Picture (Milow).

3. Wat is je wens voor de kinderen van Leuven?
Een speelplein, speelbos, speelstraat of park in de buurt alwaar zij kampen kunnen bouwen (en om ter diepste putten graven)!

4. Welk project of voorstel zou je graag realiseren in Leuven?
Gratis of zeer goedkope leenfietsen aan het station én aan (zo goed als onbestaande) satellietparkings. Het overgrote deel van het autoverkeer in Leuven kan vermeden worden en ik weet zeker dat bijna iedereen dat veel leuker zou vinden. Pure drempelvrees dus.

5. Waarom is een stem voor Groen! een goede stem?
Omdat Groen! het goed voor heeft met deze wereld en de mensen die er wonen. Ook de mensen in en uit andere windstreken (al te vaak samengevat onder de noemer "het Zuiden") én de mensen in de toekomst. Zo eenvoudig is dat!

Geen opmerkingen: