07 oktober 2006

Magda Aelvoet (45ste plaats, lijstduwster)


Ik woon in Kessel-Lo, dicht bij het station, dicht bij scholen, dichtbij winkels, dicht ook bij het hart van de stad met al wat ze te bieden heeft: ontspanning, inspanning, leuke eethuisjes enz. Ik kan dus met de fiets gemakkelijk overal terecht.

Mijn man is Raymond Henrard en al bijna 37 jaar mijn levenspartner. Wij hebben drie kinderen , die ieder op zijn /haar manier hun weg maken in het leven. De oudste is professor aan de universiteit van Groningen, de tweede is junior manager in een ICT bedrijf, en de jongste is lerares in het middelbaar onderwijs. Ik heb ook een kindje verloren dat te vroeg geboren is. Ondertussen ben ik ook de gelukkige oma van twee kleinkinderen, Senne en Lou.

Ik blijf actief bezig binnen Groen!, zowel in het bestuur van de provincie Vlaams-Brabant als in de groep van Leuven. Ik kies ervoor in deze fase van mijn leven een ondersteunende rol te spelen. Mensen die jonger zijn dan ik nemen nu de leidende posities in. Ik sta voluit achter hen en blijf voor hen aanspreekbaar.

Ik heb geen favoriet boek, omdat er te veel schrijvers zijn die mij met hun werk hebben geraakt. Bij de dichters is Herman de Coninck een van mijn favorieten. Ik heb enorm graag vele werken van Heinrich Böll, Yourcenar, Kanzanzakis, Dostoiëvsky enz. gelezen. Bij de cineasten staan Pedro Almodovar met “Hable con ella” en “Todo sobre mi madre” en Tullio Giordana met La meglio Gioventu voor mij aan de spits.

Aan de kinderen van Leuven wens ik: veel plekken om te spelen, veilige fietspaden (die er echt onvoldoende zijn), open wijken waar contacten met anderen (ongeacht hun kleur) niet worden geschuwd, families die met plezier tijd voor hen maken, scholen waar ze al hun talenten kunnen en mogen botvieren.

Mijn grote wens is dat Leuven met haar mensenkapitaal, met haar universiteit en met haar bedrijven de kampioen wordt in energiebesparing en in promotie van groene energie. Een veilige en autonome aanpak van het energieprobleem is dé uitdaging van de eenentwintigste eeuw. Daar wil ik op alle mogelijke manieren mijn schouders onder zetten.

Een stem voor Groen! is een goede stem omdat Groen! in de eerste plaats opkomt voor alles wat het kwetsbare leven ondersteunt: een leefbare aarde voor mensen, dieren en planten; een leefbare multiculturele samenleving, die niet simpel maar onvermijdelijk is. De twee grootste bedreigingen voor de veiligheid van de mensen die wereldwijd en ook bij ons moeten worden aangepakt, zijn armoedebestrijding en milieuvernietiging. Daarvoor staan wij en vragen wij uw steun en uw stem.

Mijn mailadres

Geen opmerkingen: