03 oktober 2006

Malek Zahi (6de plaats)


Laat ik me even voorstellen, ik ben Malek Zahi, Belg, afkomstig uit Algerije, naar België gekomen om te studeren. Ik heb mijn hart verloren in Leuven, ben getrouwd met een Limburgse en samen met onze kinderen vormen wij een multicultureel gezinnetje.
Al snel had ik begrepen dat integratie in deze stad, die ik beschouw als mijn tweede thuishaven, alleen mogelijk zou zijn als ik enerzijds de taal machtig zou zijn en ik me anderzijds zou integreren in het sociale, sportieve en culturele stadsleven.
Van dag tot dag ben ik steeds meer van deze stad gaan houden, wat mij deed besluiten om via vrijwilligerswerk een beetje van het geluk dat mij hier te beurt viel ook terug te schenken aan de stad en zijn bewoners.

Ik lees vooral veel over de actuele thema’s in de wereld, in kranten en tijdschriften, en volg ook alle mogelijke nieuws- en actualiteitenprogramma’s op televisie. Mijn muzikale voorkeur gaat uit naar wereldmuziek, muziek is mijn leven.

Ik was actief in de voetbalploeg Stade Leuven, later ook in de fusieploeg OHLeuven, waar ik mij nog steeds inzet als afgevaardigde van de jeugdploegen. Ik lag mee aan de basis van de multiculturele vereniging Moonlight Club Leuven en richtte later mee een aantal zaalvoetbalploegen op, o.a. Tropical Team, Sporting Kessel-Lo en KVLeuven, ploegen voor zowel allochtone als autochtone jongeren.
Verder verdeel ik mijn tijd tussen de Leuvense Integratieraad, ben ik medewerker van het Leuvense Wereldfeest, het Colorafestival en de syndicale werking, als afgevaardigde.

Groen! staat open voor alle sociale klassen, ongeacht leeftijd, cultuur of afkomst, en omdat ik droom van een gemeenschap waarin iedereen zich thuis kan voelen, een droom waarvan ik zeker ben dat Groen! die kan realiseren.

Integratie moet en zal er komen, en met Groen! is dit alvast gegarandeerd!

Je kan me altijd mailen

Geen opmerkingen: