02 oktober 2006

Roel Dobbelsteijn (8ste plaats)


Persoonlijke gegevens

Ik woon in Kessel-Lo, ben 37 jaar, woon sinds 1998 in Leuven, heb een vrouw en 2 kinderen, kom uit Nederlands Limburg, werk bij de provincie Vlaams-Brabant.

Favoriete boek, CD, film, citaat

Ik ben van 1968 en ook in de muziek van die tijd blijven hangen: Rolling Stones, Jimi Hendrickx, Elvis, Creedence Clearwater Revival, etc. Voor boeken heb ik weinig tijd of geduld. Ik lees de Standaard en de Volkskrant.

Wat is je wens voor de kinderen van Leuven?

Een aangename leefwereld, waarin straten het hele jaar speelstraten zijn. Ruimte om samen te spelen en veilig op te groeien naar volwassenheid.

Welk project of voorstel zou je graag realiseren in Leuven?

Ik zou van Leuven de fietshoofdstad van Europa willen maken. Alle bestemmingen liggen immers binnen fietsafstand. Belangrijkste project zou zijn eindelijk goede stallingen te voorzien aan alle openbare gebouwen en winkels van Leuven, zodat fietsers weer voelen dat ze welkom zijn.

Ik zou alle pleinen in Leuven vrij maken van autoverkeer, zodat het weer fijn wordt er een terrasje te pakken en elkaar te ontmoeten. Waarom stoppen bij de Grote Markt en de Oude Markt?

Ik zou willen werken aan een netwerk van autovrije routes van de deelgemeenten naar het hart van de stad, waar de fietser en de voetganger koning zijn en de auto soms te gast.
Tiensestraat, Brusselsestraat, Mechelsestraat, Schapenstraat, Vaartstraat, allemaal oude historisch straten, waar het leven weer zou terug keren, als de auto er eenmaal is verdwenen.
Dan wordt wonen in de stad weer aangenaam.

Ook in de deelgemeenten zou ik veel meer doen aan het sluikverkeer, dat nu de wijken teistert. Daar zou door eenvoudige ingrepen rustige gezellige buurten kunnen ontstaan, waar mensen weer een praatje met elkaar te maken op straat.

Waarom is een stem voor Groen! een goede stem?

Groen heeft aandacht voor mensen en oog voor de toekomst. Groen wil verder gaan en keuzes maken. Groen heeft goede ideeën, het wordt tijd om ze uit te voeren.


Mijn mail

Geen opmerkingen: