06 oktober 2006

Frans Dumont (2de plaats)


Ik ben op 30 juli 1948 in Leuven geboren en in Kessel-Lo opgegroeid. Ik woon in de Koetsweg op het nummer 148, op een klein kwartiertje fietsen van het stadscentrum. Het lesgeven heb ik twee jaar geleden ingeruild voor het verdedigen van de belangen van de voetgangers, fietsers en openbaar vervoergebruikers in de gemeenteraad, de raad van advies van De Lijn Vlaams-Brabant en het raadgevend comité voor de gebruikers van de NMBS.

Een van mijn favoriete boeken is "De stem van het volk" van stripauteur Tardi. Ik geniet met volle teugen van de muziek van Praga Khan. "L'enfant" van de gebroeders Dardenne vind ik een steengoede film. Ik voel me sterk aangesproken door de levenswijsheid uit Afrika : "Het is beter een licht aan te steken dan de duisternis te vervloeken".

Als opa van Lotte en ... wens ik voor alle kinderen van Leuven dat op zomerse dagen niet zij maar de auto's binnen moeten blijven.

Mijn droomproject voor Leuven is de uitbouw van een modern tramnet dat de leefbaarheid en bereikbaarheid van de binnenstad ten goede zal komen.

Een stem voor Groen! is een goede stem. Zonder Groen! was er vandaag van het project autodelen in Leuven geen sprake geweest.

Je kunt mij hier mailen

Geen opmerkingen: