15 september 2006

Dirk De Wilde (16de plaats)


1) Ik ben Dirk De Wilde (59jr.) , woonachtig in Wilsele-dorp (Natuurvriendenlaan,10), gehuwd met Marie-Claire Ongenaert en vader van Marjolijn (29 jr) en Jeroen (27jr).

Mijn echtgenote was reeds kandidaat voor Groen! in 1994 en mijn dochter was kandidaat in 2000.

Beroepsmatig ben ik nog voltijds actief als secretaris-boekhouder in het Observatie-en behandelingscentrum ter Wende in Leuven.(Welzijnssector).

Als vrijwilliger ben ik actief in verschillende organisaties die voornamelijk met Noord-Zuid-werking bezig zijn : Oxfam-Wereldwinkels, Broederlijk-Delen en 11.11.11. Mijn actieterrein ligt daarbij zowel op lokaal, regionaal als op nationaal vlak. Zo ben ik reeds 5 jaar lid van de Raad van Bestuur van Oxfam Wereldwinkels en lid van de Algemene Vergadering van Broederlijk Delen.
Op lokaal vlak ben in tevens geëngageerd in het parochieleven en de werking rond Welzijnszorg.

2) Ik ben geen grote lezer, maar laatst heb ik toch in één trek de "Da Vinci code" uitgelezen.
Verder lees ik graag derdewereldromans.
Zo kan ik ook genieten van wereldmuziek, vooral dan Zuid-Amerikaanse en Centraal-Afrikaanse ritmes.
Op TV kan ik heel erg genieten van de fictiereeksen van eigen bodem.

Ik hoorde al zoveel citaten, maar ik ben zeker dat de woorden van de Oma van Luna op 17/05/06 mij steeds zullen bijblijven : " Er is een ideologie die dit soort gruwel mogelijk maakt " en "Er zal heel veel liefde nodig zijn om het evenwicht te herstellen."

3) Voor de kinderen van Leuven wens ik:
* dat ze mogen opgroeien in een warm gezin en in een samenleving die hoop uitstraalt.
* dat ze leren omgaan met diversiteit... als een geschenk
* dat ze ruimte en tijd vinden om te spelen, om kind te zijn.
* veilige fietswegen naar en van de school.

4) Wat zou ik willen realiseren :
* stimulansen geven aan verenigingen, wijkorganisaties die een inspanning doen op vlak van diversiteit. Een soort van diversiteitspact (charter) met de verenigingen.
* meer geld en middelen voor de realisatie van buurtprojecten op vlak van veiligheid, mobiliteit, herinrichting dorpskernen, milieuzorg.
* sociale woningbouw voor diegenen die het meest nodig hebben, dit veronderstelt het verfijnen en naleven van de criteria bij toewijzing.

5) Een stem voor Groen! is een stem voor een duurzame, warme samenleving, is een stem voor dialoog en solidariteit,
is stem geven aan de kwetsbare mensen in onze samenleving, is kiezen voor een innoverende en duurzame economie.
Enkel een Groen!-stem staat er garant voor dat we de aarde als ons erfgoed koesteren.

Geen opmerkingen: