18 september 2006

Greet Van Laer (17de plaats)


moeke van Seliene en Mane.

Ik woon in Kessel-Lo, dichtbij het station van Leuven, ik voel me zeer mobiel met de fiets en de trein en te voet (ik heb geen auto). Ik ben als landbouwkundig ingenieur werkzaam bij de Vlaamse leefmilieu-administratie.

Er zijn vele mooie boeken. Non fictie vind ik ‘een groene geschiedenis van de wereld’ van Clive Ponting de moeite om te lezen. Ik hou ook van de schrijfsters Oriana Fallaci, Maryse Condé, Marianne Fredriksson en Jeanette Winterson.

Ik wens voor de kinderen van Leuven
een stad met veel groen in straten en parken en pleinen,
een stad waar het verkeer veilig genoeg is zodat kinderen naar familie, vrienden, school en buitenschoolse activiteiten kunnen fietsen of stappen,
een kleurrijke en multiculturele stad,
een stad waar ze durven ademen (niet alleen de kinderen trouwens).

In Leuven zullen de volgende jaren enkele grote bouwprojecten op de rails gezet worden: site van de werkplaatsen in Kessel-Lo, de ziekenhuissite,…. Bij nieuwbouw- of restauratieprojecten zou ik heel graag willen dat de kaart getrokken wordt van milieuvriendelijk en energetisch verantwoord bouwen: ecologische materialen, passieve zonne-energie, zonnepanelen, … omdat grondstoffen kostbaar en schaars zijn.

Een stem voor Groen! is een goede stem omdat de aarde niet van ons alleen is maar onze kinderen en kleinkinderen en de kinderen en kleinkinderen in het zuiden ook recht hebben op deze aarde… en Groen! denkt daaraan.

Geen opmerkingen: