13 september 2006

Wilfried Stienaers (22ste plaats)


Persoonlijke gegevens
Wilfried Stienaers
Pereboomstraat 6
3000 Leuven

39 jaar,
pas gehuwd

Werkzoekend
Opleiding: graduaat informatica
Momenteel volg ik een voltijdse cursus als Java-programmeur bij de VDAB, nog tot 31 oktober.

Ik ben afkomstig van Bocholt, Limburg, maar woon reeds ruim 14 jaar in Leuven (zonder er mijn studententijd bij te tellen).

Via het Wereldfeest is mijn Leuvens engagement reeds ruim 12 jaar geleden begonnen. Ik zet mij in voor de Leuvense Derdewereldraad (bestuur), de Leuvense Integratieraad (bestuur) en KVG (Katholieke vereniging voor gehandicapten).

Reeds voor de Integratieraad werd opgericht, nam ik het initiatief voor het project Cultuur-Ontmoetingsplaats - zondagnamiddagen van augustus in het stadspark van 1998 tot 2003 - om de drempel naar de allochtonen (verenigingen) te verlagen en de wisselwerking te bevorderen.

Mijn engagement vertrekt vanuit de impuls dat iedereen recht heeft op een volwaardige plaats binnen de maatschappij.

Hieruit vloeit mijn inzet voort om vooral diegenen te ondersteunen die deze rechtmatige plaats nog niet bereikt hebben!

Geen opmerkingen: