29 september 2006

Lisa Smolders (11de plaats)


persoonlijke gegevens:Ik ben twintig jaar en woon in Kessel-Lo. Mijn leven is op dit moment vooral mijn studie antropologie en muziek. Ik speel piano en pruts wat met wat andere instrumenten én ik speel bij Lokomotiv, de Leuvense samba-ritmesectie, wat voor mij synoniem is voor veel plezier. Verder ben ik graag bezig met in elkaar knutselen van kindervakanties voor Koning Kevin (vroeger nog Spelewei) en hou ik absoluut van cabaret, mijn katten en lekker koken (en eten).

mijn favoriete dinges:
boek: Het verstoorde leven - Etty Hillesum
cd: Lokomotivfilm: One flew over the cuckoos nest
citaat: Geluk is niet hebben wat je wilt, maar willen wat je hebt.

mijn wens aan de kinderen van Leuven:Dat ze in een stad mogen leven waar alles mogelijk lijkt èn het ook een beetje zo is.voorstel voor de stad:Ik ben een voorstander van de "kindlinten", dat vind ik een heel mooi en praktisch initiatief. En ook muziek! "MEER MUZIEK OP STRAAT! hien is dat niet het aller-allerbelangrijkste hehe)

waarom stem op groen! goede stem.Een stem voor groen! is een stem voor de aarde. En ik denk dat die stem op dit moment echt nodig is. Ik zie niet hoe je nu oeverloos kan discussiëren over of een nieuwe parkeergarage drie of vier verdiepen moet hebben als je weet dat er een heleboel dingen zijn die we nu doorvoeren, die op dit moment vast goed zijn voor ons, maar die over enkele decennia er mee voor zullen zorgen dat we dan in een ongezondere wereld zullen leven. Een stem voor groen! is in mijn ogen vooral een stem voor meer zorg voor leven, zowel nu al, als hoe het er binnen vijftig jaar misschien zal uitzien.

Geen opmerkingen: